19.9.13

5 minute treat | french toast

Da jeg var mindre, var "arme riddere", som de blev kaldt hjemme hos mig, noget helt specielt spise. Noget man fik en sjælden gang, hvis det kun var min mor og mig der var hjemme, eller hvis der blev slagget på aftensmaden. Jeg husker stadig tydeligt duften, af de smørstegte toastskiver, drysset med rigeligt kanelsukker – helt fantastisk.

Det var først senere, at jeg fandt ud af, at arme riddere eller french toast, er et ret populært element til en brunch! Jeg havde denne gang lyst til at toppe dem med andet end kanelsukker, så tænkte at jeg ville tage noget klassisk fra brunch pandekager – nemlig ahornsirup og bær! Mmmh.

French toast er bare helt vildt lækkert, virkelig nemt og hurtigt! Derfor skulle den selvfølgelig med i vores serie "5 minute treats" :)



French toast
Portion: 2 personer (1 1/2 stykke toast til hver)
Tid: 5 minutter 

3 stykker stort toastbrød
1 æg
1/2 dl mælk
Smør til stegning

Sirup, bær, kanelsukker eller hvad du har lyst til at toppe med :)

Opvarm en pande. I mens pisker du æg og mælk sammen med en gaffel, i en dyb tallerken. Dyb brødskiverne på hver side i æggeblandingen. Steg brødskiverne i smør. Hvis panden er godt varm, burde det ikke tage længere end ca. 30-40 sek., på hver side.

Server de varme french toast's med lige den topping du har lyst til. Jeg har brugt brombær og ahornsirup!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar